COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Friday, September 27, 2013

My Lipstick Collection!

Hari nie nak bercerita pasal koleksi lisptik aku!  Wah koleksi tauu... Macam banyakkk aje koleksi gincu nya... Hahaha...

Saja nak sharing 4 warna batang lipstick yg aku pakai skg ni!  Tergerak nak sharing sbb terkadang biler aku publish gambar selfie aku kat FB or IG.. Ade lah kengkawan yg tanyer.. Lipstick color apa yg aku pakai.. Beli kat mana dan sebagai nya!  Bagus2.. Kalau nak tahu apa-apa.. you are most welcome utk bertanyer... Insyallah cepat atau lambat mesti aku akan sharing jugak akhirnya!  tapi kebiasaannya lambat lah dari cepat kannn... muahahahaha... :p

Ok.. Ni antara salah satu koleksi yg aku ade... Lipstick dari MAC -  Jenis~ Amplified - Color~ Up The Amp!


Color lipstick ni more to warna purple! Kalau pakai banyakkk memang terang & jelas warna unggu nya!  Utk org kulit Putih & cerah memang cantik aje kot kalau nak pakai pekat2.. tapi utk org yg berkulit agak kegelapan cam aku ni tak berapa nak berani nak pakai pepekat sbb nampak cam org afrika plak kekdah nya.. Haha... So kalau aku pakai lipstick ni biasanya aku pakai light2 aje!

Yang ni antara koleksi paling latest... Brand~MAC - Jenis~Matte - Color~Please Me! First time cuba color lipstick yg pucat & nude camgini! Lupa nak suruh en. Teman amik gambar ngan camera godang dia.. So aku belasah guna iPhong sajok! Haha..


Ni lah rupa nya biler pakai lipstick Please Me!  Memang betol2 mcm mintak bantuan dah rupa aku kan? Hahaaha... Ok lipstick nie more to tinch of pastel pink color.. Kalau org kulit cerah mesti lagi lawa pakai nya kot.. Org kulit cam aku ni nak kene berani utk nampak macam org mati baru boleh pakai kekdah nya! Haha!


Ok yg ni adelah koleksi favorite aku dan ini adelah my first ever collection from MAC - Jenis~Cremesheen - Color~Hot Gossip!


Takot jugak memula nak pakai lipstick ni sbb takot asyik lah nak berHot Gossip aje keje nya kanggg!! Haha.. Tapi Alhamdullilah.. Setakat ni bibir aku hanya pandai mengukir senyuman yg hot tanpa sebarang gossip!  Muahaha...  Anyway, aku suke color ni sbb color dia more to glossy pinky color!


Ok ni pun salah satu koleksi terbaru.. Aku beli utk Raya hari tu sbb baju aku kan tahun ni bertemakan warna merah.. So aku pun cam tetiba aje gedik nak pakai warna merah menyala ni kengkononnya!  Lipstick ni Jenis~Matte - Color~Ruby Woo!


Seriously color ni memang merahhhhhhh menyala wooooooo!!!! Kalau pakai memang akan nampak bibirrr kooo jer yg ke depan! Hahaha.... But yet serious cantik giler color ni.. Aku suker gak.. Especially kalau pakai utk pergi dinner! 


Tapi waktu hari Raya hati tu aku tak berani plak nak pakai totally red! So aku campur kan color Ruby Woo ni dgn lipstick aku color Hot Gossip! So takde lah nampak merah menyala sgt and still nampak sweet color nya walaupun dah di mix kan!  

Actually even ko ade 4 batang color lipstick yg berlainan.. At the end biler ko pandai main mix & match between all the lipstick... Ko akan dpt more new tones of lipstick color! And as for me.. Memang itulah yg aku buat.. Ade masa memang aku akan mixed up lipstick aku utk dptkan new color tone! Hehe..

Ok setakat ni memang ini ajelah lipstick yg aku ade.. Kalau in future aku ade cuba new color.. Insyallah will share with you guys again yea!

Muaaaaahhhhhhhhhhhh!!!! *memberi satu ciuman dgn penuh lipstick di bibir*


12 comments:

Anum said...

cantik2

Mimy Hamid said...

aku ada 6 bekas MAC nak tukar nk dpt free lipstick...hehe tak pegi lagi

norasiahnasir said...

hehehehe..kerlasss kau neena

Gieyana said...

Suka la kaler please me tu..nnt pas pntang leh g terjah..yg first tu pon nice..

Best kan pakai MAC ni..lasting..:)

FarahFerraDotCom said...

Farah pun suka lipstik M.A.C akak.. so far ada 7 jenis warna dalam koleksi farah skrg..hehehe =D

suezen said...

lipstick merah tuh makes ur lips look thinner

ameris said...

berkenan yg nude tu neena, tp tu lah kulit tak berapa nak cerah nie pakai... risau plak

shuhadah Zainol said...

paling catching matching ngan kak nin adalah kaler Hot Gossip!!! serius cantik gilos !!!

yang lain2 pon cantik.. kak nin pakai apa pon cantik...

Cik Itie said...

semua lipstik tu nampak sesuai dengan U!

εïзmmyHazaεïз said...

Hehehe baru perasan dah lama x berlipstik. Hehehe

Unknown said...

Salam kenalan. Cantik2 kaler lipstik tu. Done follow. Klu sudi awk follow back. Tq :)

Syadz said...

Cantik warna hot gossip tu...x pucat, x terang sesuai dengan awak...

Huhu x pernh lg ada lipstic mac ni, lalu jer kat butik dia...ronda2, bila sa tegur...lariiii haha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails