COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Tuesday, October 22, 2013

Boss Pujuk Dengan Belanja Makan @ Ben's KLCC!

Yg sebenarnya aku dah get ready nak bercerita pasal percutian aku ke Sabah pada bulan May yg lalu… tapi apakan daya…  boleh plak ade gangguan emosi di tempat kerja… haha.. well biasa lah kan… dah nama pun kerja.. kerja kat mana-mana pun sama jer.. yg penting kite perlu kuat utk menghadapi nya!  BIler kite kuat.. baru kite boleh take all the challenge positively!  Wahh gituu! hehe…. 

Eh by the way biler sebut pasal kerja… dah lama tak membebel perihal kerjaya aku kan? Dulu aku pernah share pasal my working life journey.. ramai pulak yg msg aku bagi tahu yg diaorg being inspired with my writing.. alololo.. korang nie aku membebel secara entahapaapaentah pun korang kata aku memberi sumber inspirasi eh? Blushing I tawwww! Hehe.. ok ok.. anyway nak say Thank you kat korang semua yg sudi baca write up aku yg terkadang waras.. terkadang senggal.. terkadang serious.. terkadang bengong.. terkadang gorjes dan jugak terkadang gonjeng!  Aku hargai korang semua ok! 

Insyallah .. nanti aku sambung cerita lagi ek about my career life.. ceritanya dah ade… Cuma masa jer yg takde nak berblogging… muahahhaa.. adoiyainyerpunlahh… Minggu nie aku budget nak start off with my Sabah vacation.. dah 5 bulan siaran tergendala dah ni hah!  Huhu.. takpe lah.. biasalah tren I’m Yourss nie tren zaman tok kadok.. masih guna batu arang utk bergerak… ahahhaa… 

Ok.. entry mukadimah cerita percutian di Sabah insyallah esok atau lusa akan keudara disini!  Hari nie aku nak share cerita makan-makan dulu… Cerita makan-makan nie ade berkait rapat dengan my career life aku jugak!  Boss aku yg belanja kaahhh??? Kahhhhhhhhhhhhh lah sgtt kalau boss nak belanja sesokak hati! Ahaha.. Ini bukan boss kat office yg belanja.. tapi boss kat rumah yg belanja! 

Bestt ehh… emosi di office.. boss kat rumah yg belanja! Ahahaha…




Nasib baik lah binik gonjeng dia nie tak kijammmmm… tak sampai hati nak pedajal lakik sendiri walaupunnn dia offer sebegitu rupa!

   

Binik gonjeng memilih restaurant Ben’s KLCC aje utk memecah belahkan poket si lakik di tengah-tengah bulan nie! 




Sementara menunggu makanan kiteorg sampai.. cam biasa sessi luahan perasaan pun berlaku.. en.teman memang pendengar yg setia!  Dia bukan saja seorang pendengar yg setia tapi dia jugak merangkap my personal advisor in my career life!  Alhamdulillah.. syukur ke hadrat Allah SWT kerana pinjam kan aku org tua nie sebagai peneman hidup aku di dunia nie!  

Environment kat Ben’s nie best jugak lah… suasana dia very cozy.. tapi disebabkan terlalu ramai org.. end up dia dah jadik macam kedai kopitiam pun iya  jugak kekdahnya… hahaa.. ye lah.. semua org pakat meluah perasaan gamaknya… pong pang pong pang sana sini.. so bising lah jadiknya kat dlm restaurant tu.. .hehehe.. 

tapi serious kalau tak full house aku rasa memang cool lah lepak sini utk berborak-borak santai… suasana dia very relax and chillin’! Kiteorg pun baru first time menjejakkan kaki ke sini.. selalu main jeling-jeling dari luar restaurant jer! Sebab biler hang out kat KLCC, biler tiba tang waktu makan.. end up mesti kiteorg pergi makan kat Little Penang! Ahaha.. memang favorite restaurant Little Penang tu! 


Dlm pada waktu meluah perasaan tu.. tetiba ternampak pulak atas meja makan kiteorg ade Table Topic Card… wah.. something yg menarik.. kengkonon nya nak tutup cerita emosi di tempat kerja… so kiteorg pun main lah game table topic nie!   So aku mula kan dulu dgn mencabut satu card table topic!



Nahhhhhhhhhhh… amikkkk kauuuu!! Dlm pada kononnya nak dptkan topic yg hilangkan stresss.. end up bertambah stresssssssssssssssssss aku dibuatnya dgn dpt table topic yg ini!  Ahahahaha… bengong betoll! Aku sensitipppppppp hal-hal berkaitan rumah nie!  Sapa yg dah lama follow blog aku nie tahu lah kenapa kan.. sebab rumah yg aku beli pada tahun 2007, till now masih tak siap-siap lagi… pasal tu lah aku dah lama giler dah update cerita umah aku tuu kat sini!  Kalau ikutkan memang ade update terbaru pasal rumah aku tu coz by now dah 90% done! tapi menyampah punyer pasal.. so aku malas nak story mory kat sini.. ahaha.. buat menambah stresss ajooo… tunggu lah biler aku ade mood nak update nanti.. aku update lah wajah terbaruu dan cerita terbaru rumah Axis Crown aku itu nanti!  Heeyyyy!! Apa ke punyer suweeyyyy lah jari aku when picked the wrong card! Ggggggggggggrrrrrrrrrrrrrr!!!





Then en.teman punyer turn pulak utk pick the table card!  Owhhh.. table topic dia bakal membakar hati dan perasaan aku jugak gamaknya nie! So aku pun tanyer lah siapakah org paling famous yg dia nak bawak bersama-sama dia?  J-Lo kah?? Beyonce kahhh?? Paris Hilton kahh??  Sekali dia jawab apa tau??? Dia kata.. of coz lah dia nak bawak aku!   Ok.. touching jap! Sumpah skit pun aku tak terfikir yg dia akan sebut nama aku!  So aku like WHattttttttttttttt??? Ahaha.. yes itu tanda tak percaya.. ahaha.. aku kata.. woii.. ko tak baca ker kad tu bebetol? Kan dia tulis famous person kat situ!  Aku nie famous kahh?? Then en.teman kata.. eh.. you famous lahh.. kalau tak famous takkan lah selalu jer kite dpt teguran dari org yg kite tak kenal di merata-rata tempat! Aik.. ke situ pulak dia.? Ok lahhh.. takkan nak marah pulak kan.. ikut kan hati nak jer aku cemolot ngan ngan dia kat situ sbb dia berjaya touching kan hati aku nie.. tapi aku simpan lah cemolot tu bawak balik umah.. kang kalau aku cemolot dia kat tempat makan nie kangg.. mau semua org kat dlm restaurant nie tak makan kangg! Muahahahaa…




Ok.. makanan udah tiba.. this is mine!  Pad Thai Seafood Linguine – RM22.90!  SEDAP sgt pada citarasa tekak aku ngan en.teman!  Udang dia besar-besar.. sotong dia pun tak kedekut.. pendek kata puas hati with what you pay! 




Yg nie en.teman punyer… Golden Soft Shell Crab Spaghetti – RM23.90!  Kurang pada citarasa kami berdua sbb dia tak savory!  But yet sesuai sgt utk budak2 dan jugak org yg tak makan makanan pedas!



Our Dessert.. share jer sbb kalau amik sorang satu confirm tak abis.. It’s a Walnut Brownies with vanilla ice-cream – RM11.90! Taste tak yah ckp lah dah sememang nya yummy!!!   Kiteorg ade order air juice.. watermelon juice.. terlupa lak nak amik gambo.. harga RM10.90!  tapi aku rasa punyer harga nie memang kat mana2 restaurant pun agak melampau mahalnya.. gelas bukan besar bapak gajah pun.. tapi harga memang confirm RM10 ke atas kalau utk air jus!




Overall.. memang puas hati makan kat sini!  I do enjoy my dinner that night.. bertambah-tambah enjoy biler en.teman yg belanja! Muaahahaha.. seriously hilang segala tok nenek stress yg ade dlm badan.. dlm borak2 ngan en.teman ade jer dia buat memacam lawak… lagi lah bertambah hilang stress! 


Hari tu pegi dinner kat sini tak bawak camera godang en.teman.. sebab lepas balik kerja terus terjah pi KLCC… so kurang lah ber gonjeng kat dlm restaurant nie… harap kan iPhong je laa… Menara berkembar cantik pulak tu..   berwarna pinkyyyyyyyyyy bersempena dgn Breast Cancer awareness!


Ok lepas nie nak merajok lah lagi.. boleh pegi Ben over and over again!  Bhahahaa.. :p 

3 comments:

Syazwani Mazlan said...

amboi.... bestnye makan malam dgn husband.. kita ni ntah bila lagi..hehehe.. so sweet la akak :)

Anum said...

bestnya

rosaidatul said...

Neena, nmpk awak td...sgt teruja nk tegur tp malu....hihihihihi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails