COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Tuesday, October 29, 2013

Perancangan Percutian Yang Paling Kelam Kelibut!


Sebelum aku pergi bercuti bulan depan bersempena dgn celebration of my 8 wedding anniversary... adelah lebih baik aku buat kick start with percutian aku ke Sabah pada bulan Mei yg lalu! ahaha.. giler kentang after 5 months baru nak update blog! sorry lah ek pada yg tertunggu-tunggu aku hudpate cerita percutian aku Sabah tempoh hari... eh ake ker yg tertunggu-tunggu nie? ehehe.. whatever it is tetap nak mintak maaf lah jugak sbb bagi sajian basi kat korang! muahaha.. takpe mungkin basi skg tapi tidak pada kalian yg mencarik-carik info utk pergi ke Sabah satu hari nanti kannn... so pasal tu lah aku tetappp akan hupdate blog aku nie walaupun citer dah basi berbulan mahupun bertahun! muahahaha...

Ok... bulan May hari tu pergi bercuti ke Sabah buat kali ke-2! Percutian kali pertama dulu bersempena dengan our 6th Wedding Anniversary Celebration! So utk percutian kali kedua nie takde bersempena dgn apa2 celebration... kami lakik binik saja sukak sukik pergi berholiday ke sana since during our first visit in 2011 dulu kiteorg tak sempat nak pegi buat tour ke a few places yg menarik di Sabah nie! So that's why lah kiteorg plan for the second visit this year.. which tak mustahil we both akan make more and more visit to Sabah after this sbb lepas kali kedua punyer visit nie pun kiteorg masih tak sempat nak visit banyak tempat2 yg menarik di Sabah nie! Tapi plan ke sabah buat kali kedua nie hampir2 tak menjadik sebenarnya! hohohoho.. pasal tu lah aku katakan tadi yg percutian nie adelah percutian yg paling kelam kelibut!

Kenapa kelam kelibut??? sebabnya tiket flight ajer aku beli berbulan-bulan awalnya... dari segi hotel and segala tok nenek ground arrangement di Sabah satu apa pun aku tak buat until a day before aku travel ke Sabah... boleh gitu? ahahaha... serious ini pengalaman merancang percutian yg paling tragis! Memang aku takkan & tak pernah buat kerja giler camgini... esok nak travel.. malam nie baru nak pegi survey kereta sewa.. malam nie baru nak booking hotel.. memang crazzzzzyyyiessss evaaa punyer pengalaman! ahahaha.. ok... berbalik kepada macam mana percutian nie hampir2 tak menjadik??? sebabnya.. ia berkaitan dengan tempat kerja baru aku! Ye lah... aku kan join company baru pada bulan February tahun nie... then sebulan lepas join dah mintak 5 hari pegi bercuti ke Sydney.. then after complete 3 months working kat company baru nie.. lagi sekali aku nak mintak cuti ke Sabah pulak selama 3 hari!

Ggggrrrrrrrr.... memang agak menggigil jugak lah nak mintak cuti utk pergi trip ke Sabah nie dari boss aku.. tapi org kata kalau tak cuba tak tahu kan.. lagi pun bukan aku buat apa2 kesalahan pun.. dah sememangnya aku dari hujung tahun lepas lagi dah beli tiket utk ke Sabah nie.. and both plans for vacation ke Sabah & Sydney nie adelah plan sewaktu aku bekerja di company lama! so biler dah pindah tempat kerja secara mendadak pada bulan February hari tu.. aku pun menjadik pasrah ajer lah if I have to let go both trips nie!

Tapi alhamdulillahh... memang dah nak menjadik rezeki aku just like my trip to Sydney pada bulan March tempoh hari... akhirnya dpt jugak aku menjejakkan kaki ke bumi di bawah bayu nie buat kali kedua! Memang aku pada mula nya dah pasrah giler dah yg trip ke Sabah nie bakal tidak menjadik! Boss aku telah pun mengApproved kan cuti aku secara very very last minit which was a day before flight aku ke Sabah... huhuhu... aku memang dah apply cuti selama 3 hari utk ke Sabah nie dari bulan April.. tapi atas sebab masalah teknikal ngan system cuti so that's why lah cuti aku di approved kan sehari sebelum aku fly ke Sabah... ahahaha... rasa nak lompat ke bintang biler boss kata cuti aku di approved kan!

Tapi dlm pada rasa nak melompat kegumbiraan tuu... terasa jugak lah macam nak terjun dari bangunan sebab satu haper ground arrangement aku tak buat lagik!  ye lah hati dah pasrahhh giler yg trip nie tak menjadikk... takkan lah aku nak book hotel.. nak book kereta sewa bagai... dah lah kalau buat booking nak kene buat payment... matikk aku tauu kalau buat booking sesiap sedangkan cuti tak approved!  so that's why aku tak buat apa2 booking selain dari flight... cam flight pun nasib baik lah beli pada harga yg promotion.. so takde lah nak rasa ralat sgt kalau terpaksa let go kan tiket tu in case of aku tak dpt pergi ke sabah kali nie!

En.teman yg dah warning aku sesiap... dia kata.. biler boss dah approved kan cuti baru boleh buat segala tok nenek booking... So mauuukk aku tak kelam kelibutt mcm ribut utk buat segala tok nenek ground arrangement just in less than 24 hours??? Memang kalau ikutkan hati rasa2 cam dah takmo pegi sbb aku memang pantang buat arrangement secara last minit ni! 

Syukur.. Allah permudahkan jugak segala urusan last minit itu.. Dlm kelam kelibut nak settle kan office work sebelum pergi bercuti selama 5 hari 4 malam.. Petang tu sempat jugak aku book 2 jenis hotel.. As for kereta sewa.. aku dpt bantuan dari my blog reader yg menetap di Kota Kinabalu! 

Malam tu memang sah lah kami lakik binik tido lewat sbb beg baju pun tak packing lagi... Esoknya sib baik lah flight ke KK tak awal pagi sgt... So dpt lah jugak tido dlm 4 jam! 


2 hearts will be flying off to Sabah with full of loves in their body & soul!

Ok.. Will share with you guys our love journey at Sabah in the next entry yea.. Our first pit stop at Kota Kinabalu.. Dpt stay kat hotel yg dari luar nampak cam biasa2 aje.. Tapi kat dlm ehhh.. Cantik rupanya! Ahaha.. Nak tau hotel apa.. Catch on my next entry yea! :)

6 comments:

Anum said...

seronok cuti2

Nabilah Rosman said...

suka pi sabah.. and shopping pun oke jugeee abes byk duit hhehwehe

FarahFerraDotCom said...

Mesti best kan kak neena..farah pun pergi bercuti ke sabah bulan 7 hari tue tp sampai skrg story psl percutian tue dok dlm draft lgi..bila nk update tak tau la..huhuhu

Syazwani Mazlan said...

hushhh xsabar nak baca..hehe

Emy ilhamie said...

teringinnya nak g sabah... ok.. menanti sambungan nyer yer..mesti ada gmbr cecantik kn..

SoSoMe said...

waaaaaa....beronok ronoks ye...cpt la next entry......

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails