COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Monday, April 6, 2015

Cerita En.Teman Warded Di Hospital Gaya VIP – Part 2!


Sambungan dari cerita en.teman warded dlm episode 1 tempoh hari.. kan aku ckp aku ade satu tanggungjawab besar yg aku kene buat before aku datang utk bermalam semula dihospital bersama en.teman kan?

Untitled


Haa.. nie lah tanggungjawab nyer… walaupun sekadar anak bulu.. tapi tanggungjawab sama jer macam jaga anak susuan ok! Ahaha… aku balik umah nak pack barang2 kelengkapan nak berkampung kat hospital… sampai2 umah tengok budak bulu nie tengah sedap tido.. adoiyai… tak sampai hati nak kacau! Sebab sedap sgt dia tido time tuu… sedihh jer nak kejut dia bangun dari tido..




Paham pulak tuu… bagus anak bulu ibu nie… paham ibu ckp ngan dia… touching pulak hati aku saat nie..


Selalunya kalau nak pegi mana2 especially kalau nak pegi holiday lah.. memang en.teman yg akan antar AnnZee gi boarding… we all selalu antar dia kat pusat haiwan kat area ampang waterfront jer.. kire tu hotel Annzee lah utk tiap kali ayah and ibu away from home! On that day.. first time ever ibu yg kene uruskan AnnZee utk pegi boarding… packkan makanan dia utk beberapa hari… then carry dia masuk kereta and antar dia terus ke pusat haiwan utk dia bermalam!


Dia dah lah berat nak mampos skg nie.. lengguh gak lah ibu nak carry dia masuk kereta and keluar kereta! Huhu.. tapi ok lah.. dia pun dah biasa stay kat pusat haiwan tu.. sampai kan org kedai tu pun dah kenal dia.. Nampak ibu ngan ayah jer tuan dia dah tahu siap jerit panggil AnnZeeeeeeeeeeee… ehh.. glammmm gak anak bulu aku nie! Haha..


Cuaca pulak bukan main panas berdeping-deping on that day… aku before antar AnnZee pegi boarding.. pack kan barang2 yg nak bawak gie hospital.. aku sampai berpeluh-peluh! Then in between ade pulak customer Naazneen Faiqa whatsapp nak beli tudung… haih.. berhenti buat keje.. layan customer dulu… memang macam2 kerja gak lah yg aku buat dlm satu masa time tu.. huhu…


Lepas antar AnnZee boarding baru aku gerak semula ke hospital… waktu on the way, en.teman bagi tahu tak payah bawak comforter utk tido kat ward sebab ade tempat tido utk aku katanya… hmmmm… dah terlambat.. aku memang dah angkut comforter segala masuk dlm kereta.. huhu.. tapi takpe lah… buatnya tempat tido tu tak selesa kang.. at least aku dah ade backup comforter!

Untitled


En.teman kata dia masuk ward kat tingkat 7.. aku keluar dari lift tengok signboard nie.. mak aihhh… nie level bilik sakit golongan VIP niee…. Huhuhu…

Untitled


Bukak2 pintu bilik ward en.teman… wowwweeeeee… besauuu nya bilik diaaa! Memang betol punyer selesa niee… so tempat tido aku nuuunnnn nampak tak kat hujung sinunn ade sofa bed warna hitam tuu.! Aku terus pi terjah tempat tido tu nak tengok selesa ke tak… ahahaha…

Untitled


OoooLalalalalalaa.. memang gilerrr selesaaa okk… sofa bed dia memang terbaekk! Puas hati kalau kene bayar extra pun.. sebenarnya org yg menjaga org sakit nie memang kene tido dgn selesa jugak... baru lah org yg menjaga org sakit nie sihat dan cergas dlm menjaga org sakit.. hehe..

Untitled


Honestly this Single Executive Room is super comfy! Aku dah sesiap ckp kat en.teman.. kalau ditakdirkan kene warded lagi kat Glenagles hospital nie.. aku nak request bilik nie.. kene top up skit takpe.. janji selesa utk org sakit dan utk org yg menjaga org sakit! Eehhh… tapiii kalau boleh tak nak lah warded2 nie kan.. kalau boleh mintak jauh lah… kalau boleh nak sihat sejahtera hendaknya.. tapi kite nie makin tua biasa lah … sakit2 tu tak leh nak larii.. skg nie demam pun boleh kene warded kekdahnya!


Kot lah ade yg nak tahu info tentang harga satu malam utk bilik yg aku stay nie.. harga dia RM330/night.. tapi disebabkan en.teman entitle utk 2 bedroom.. and then nak upgrade to single room yg biasa pun dah penuh.. so we have no choice melainkan duduk kat bilik nie.. so we paid the difference of only around RM327.50 for 4 days 3 night stay! Semalam lebih kurang RM109 lah.. tapi en.teman ade personal insurance.. ward boleh claim for each night RM50.. so in actuall we all kene keluarkan duit sendiri lebih kurang RM150 jer lah kirenya!

Untitled


Kalau ikutkan aku nak pegi keje pada hari ketiga dia masuk hospital sbb demam dia dah makin susut.. tapi disebabkan dia still on heavy antibiotics.. yg mana antibiotics nie jenis bile kene cucuk memang sakit nak ya amatt katanya…. En. Teman sampai mintak aku urutkan tangan dia bile setiap kali ubat tu dimasukkan ke badan dia.. adoii.. kesian plak tengok.. memang tak sampai hati nak pegi keje bile tengok gaya gini!

Untitled


Berbaloi gak rasanya dapat duduk kat single room executive nie… ade working table, so memudahkan aku utk buat urusan jual beli tudung instant and inner neck Naazneen Faiqa! Hehee… Aku dok hospital dok main sarung tudung instant Athifa Naazneen Faiqa jerr.. senanggggg sepantas kilat leh sarunggg kat kepala! Hehe… yg aku pakai tu Athifa color Deep Pink.. baju color dark purple… still look good in color contra kan? Aahaha…

Untitled


Selalu bile time bercuti dia dok happy sgt pakai baju bathrobe hotel… Now duduk hospital pun kene pakai bathrobe okk… ahahhaa…
Untitled


Antara member yg datang visit.. thank you Zaa & Lee!

Untitled


Ohh… suke giler ngan gambar moment nie… thanks Lee for this lovely pic!


Syukur Alhamdulillah.. after 4 days en.teman dah boleh discharged.! En.teman ade blood infections.. fuhh.. risau gak.. sebab kalau dibiarkan memang boleh membawak maut sbb kuman dah masuk dlm darah.. tu yg dia boleh demam panas secara tiba2!


Sehari lepas balik umah dia ajak aku pi jejalan pulak.. bosan dok hospital katanyer.. amboii…. Sib baik weekend tau.. kalau kene hari keje memang jangan harap lah nak pi jejalan! Ahaha… so we all jejalan pi mana? Nanti lah aku citer dlm entry yg lain pulak ye! Hehe..


P/S:

Untitled


Sekarang tengah trend tudung instant kan? Tudung Instant Athifa dari Naazneen Faiqa nie sangat sesuai utk dipakai pada bila-bila masa dan ketika... Hanya 3 saat diperlukan utk sarung, betul kan soft awning nya dan kemudian adjust labuh tudungnya!

Nak pergi masjid? Nak ke pasar? Nak pergi rumah jiran? atau secara tiba-tiba ade tetamu yg datang menerpa ke rumah? Nak melakukan aktiviti santai pada hujung minggu? Atau nak pergi bercuti dan melakukan aktiviti lasak? Mudah sahaja.. hanya dlm masa 3 saat anda sudah siap sedia utk melakukan apa jua aktiviti dengan tudung instant sarung Athifa ini!


Keistimewaan dan kelebihan tudung instant Athifa:-

- Tidak perlu digosok

- Material jenis high quality cotton lycra (tidak melekap, sejuk dan lembut)

- potongannya labuh menutupi dada

- membuatkan bentuk muke kelihatan lebih bujur


So kalau korang berminat nak order tudung instant Athifa (saiz M) Naazneen Faiqa nie, please whatsapp me at 0193769459 or you can also email me at pin2it.neenaanuar@gmail.com ya! ;)

5 comments:

Anum said...

alhamdullilah

arysha_fayyadh said...

Assalam sis neena,
Alhamdulillah semua dah ok :)
iols pun pernah warded sebab demam tahun lepaih
pakej 4h3m jugaks
memang lemau bila dok sepital ni
tambah2 sebab demam
dah tetua bangka boleh pulop warded sebab demam he3
tapi masa sakit tu memang macam dah ujung nyawa jer ghaser tau

Cik Ecah said...

wauuu cantiknya bilik hospital...selesa...
tudung tuh...suka...soft awning!
get well soon utk hubby akak.. :)

mrspuex said...

yup keselesaaan mmg paling utama sis..

pengalaman saya masa hubby warded due to slip disc kt demc shah alam pon request bilik utk sorang n dapat plak suite..mmg keselesaaan berganda tido ngn anak2..xpe bayar xtra janji puas hati..kann??

NFH said...

Alhamdulillah...

Suka sangat tengok video Anzee yang manja

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails