COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Tuesday, January 5, 2016

Masalah Setibanya di Changi Airport Dari New Zealand!


Fuhh.. akhirnya berjaya jugak aku abiskan cerita percutian di New Zealand nie.. walaupun memakan masa lebih dari setahun utk aku abiskan cerita nie kat blog… ahahaha.. nak wat macam mana… bukan suka suki nak delay dlm updating blog.. masalah kengkangan masa tu yg membuatkan cerita percutian nie asyik lah bertangguh.. aku nie mana boleh update blog ala kadar or janji buat.. aku kalau buat bersungguh-sungguh.. macam nak amik exam pulak.. macam lah korang bagi aku markah bile aku update blog kan! ahahaha..


But yet itu lah kepuasan aku dlm berblogging.. bukan semata-mata utk aku, tetapi utk korang yg google and mencarik info and terjumpa blog aku.. insyallah korang dpt sedikit informasi dari sini bile aku update dgn sedetail yg boleh!


Ok.. tamat lah sudah cerita percutian di New Zealand selama 10 hari! 10 hari tu bermula perjalanan dari KL.. tapi kalau nak ikutkan hari sebenar di New Zealand.. its only around 8 Days jer… yg lagi dua hari tu it’s a travel journey from KL to Christchurch! Gila jauh nak sampai NZ kan? yg jadik lama tu sebab waktu pergi transit for almost 9 hours so tu yg jadik lama.. kalau tak dah jimat satu hari dah sebenarnya! Hehe..


Anyway, macam yg aku dah cerita kat dlm entry sebelum nie, waktu balik dari Christchurch, kami selamat transit di Sydney for 1 hour.. process pertukaran flight berjalan lancar.. sepanjang perjalanan dari Christchurch sampai lah ke Singapore… percaya atau tidak yg aku memang tido setido tido nya kat dlm flight.. sedar waktu nak makan & waktu transit tu ajer! Huhu.. seriously penat nak mamposs.. tak cukup tido dan tak cukup rehat.. yea percutian NZ nie sgt pack dgn aktiviti.. setiap saat itu sgt berharga.. takde masa nak tido and lepak lama-lama.. ade bagusnya jugak.. kalau cilik bijik mata sepanjang dlm flight balik KL.. lagi haru.. at least camni aku tido matik dlm flight memang tak sedar langsung.. tahu2 ehh.. dah nak landing kat Changi Airport! Ahahaa..

Kami selamat landing di Changi Airport pada jam 4:00 ptg! Flight Air Asia dari Singapore ke KL pada jam 8:45 mlm.. tapi aku ngan en.teman berhadapan dgn satu masalah sewaktu kami tiba di Changi Airport!


1-IMG_2284 copy

Penat + Stress = Happy!


Kenapa aku ckp happy? Sebab aku dpt duit 100 Singapore Dollar! Ahaha… macam mana aku boleh dpt S$100?? Ok camgini cerita nya!


Waktu nak collect luggage kat Changi Airport, tunggu punyer tungguuuu ade satu beg kiteorg yg tak timbul2.. tengok kat luggage collection rail track tu dah tertera “Last Luggage has Arrived” aiyokkkkkkkkkkk.. mana pegi beg aku lagi seketoi nie???? memang aku dah cuak dahh.. what happen to my bag nie??? beg check in ade dua ketoi.. seketoi ade seketoi lagi dah hilang!


So apa lagi, dgn muke cuak, stress, penat dan segala-galanya lah… aku ngan en.teman pi lah ke counter Lost & Found di Changi Airport tu.. bagi beg tracking number.. staff diaorg buat checking.. then bagi tahu yg beg aku tertinggal kat Sydney airport! Whattttttttttttttt??????????????????? Berderauuu darah aku okk! Terus mode marah is ON! Terus berdesup aku tanyer >>> macam mana boleh jadik macam nie?? bile I boleh dpt beg I baliK? Flight I ke KL pukul 8:45 mlm nanti tau??? Macam mana I nak dptkan balik beg I tuu?? Haaa.. hambekkk kauu soalan bertubi-tubi keluar dari mulut aku! Ahahaha..


Staff tu dgn cool nya menjawab >>> masalah beg tertinggal nie memang perkara biasa during transit flight.. jgn risau kite akan pastikan beg puan akan sampai ke tangan puan.. puan boleh collect beg di airport ataupun kite boleh hantar terus ke rumah puan.. kite akan cuba pastikan beg puan sampai ke sini dgn first flight dari Sydney!


Mood marah still ON lagi time nie sebab sepanjang aku travel tak penah lagi ade pengalaman camgini.. yea.. maybe this is the first time jugak aku lalui pengalaman transit flight.. so first time punyer pengalaman dah cukup mengerikan! Ahaha.. takpe lah… at least lepas nie kalau beg tertinggal takde lah cuakk lagi kan! ahaha..


Then staff tu suruh aku isi borang claim luggage ke apa entah aku tak ingat sgt.. then tetiba dia ulur duit S$100 ni!


2-IMG_2381 copy

OMGG!! Terkujatt berokk jap time nie! huhuhu..


Menurut staff Lost and Found tu, kalau passenger punyer beg tertinggal di mana2 sewaktu process transit, memang ianya 100% di bawah tanggungjawab pihak airlines! So macam nie Qantas Airlines yg bertanggungjawab.. so Qantas Airlines yg akan pastikan beg aku selamat sampai kepada aku nanti!


Ok honestly bile dpt duit $100 tu mood marah hilang and mood happy is on! Ahahaha.. gile mata duitan kann.. ok la.. at least terubat lah jugak hati yg lukaa nie kann.. macam nie lah service.. so lepas nie kalau beg tercicir waktu transit aku tak sedih dah… aku happy jer sebab tahu mesti akan dpt duit kat lost and found! Hahaha…


So staff kat lost and found tu bagi aku satu reference number.. so next day aku boleh contact airport utk check if beg aku dah sampai ke belum! Since Qantas adelah airlines yg bertanggungjawab.. so beg aku katanya akan di hantar ke KLIA melalui MAS or SINGAPORE AIRLINES..


Nasib baik lah next day nya hari cuti public holiday hari Malaysia... so dpt lah pegi ke KLIA utk collect beg aku yg tercicir tu! actually kalau ikutkan, pihak airport boleh jer buat penghantaran beg tu terus ke rumah, tapi aku malas nak tunguu and follow up.. so adelah lebih baik aku jer yg pegi collect dari KLIA bile aku dah dpt tahu beg aku dah pun selamat tiba di KLIA!


Oh ya lagi satu, kite boleh jugak claim travel expenses kite pergi dan balik ke KLIA utk claim luggage yg tercicir tu tau.. kite kene simpan semua resit dan buat claim dari airlines yg bertanggungjawab.. tapi aku malas nak buat kerje remeh temeh tu.. since dah dpt $100 tu.. aku abaikan aje lah claim yg cenonet tu!


3-IMG_2285 copy

Utk masuk ke kawasan collection luggage kite kene dptkan official pass dari pihak security nie dulu!


4-IMG_2286 copy

Sorang jer yg boleh masuk utk collect luggage.. since beg tu atas nama aku.. so aku lah yg pegi collect!


5-IMG_2210 copy

Bile dah sampai kat counter lost & found di KLIA.. Tuuu diaaa.. dari kejauhan aku dah nampak beg aku! Ohh.. beg aku tak keseorangan rupanya… hehehe..


6-IMG_2287 copy

Muke agak emo walaupun dah dpt beg dlm keadaan selamat! Hahaha.. emo sebab rasa macam rugii nya cuti aku satu hari tu.. sepatotnya nak duduk umah jer utk hilangkan jet leg.. ini tak.. kene keluar rumah jugak just utk collect beg aku nie! haihh..


But anyway, it was a good experience I can say! Lepas nie kalau ade flight transit.. kene get ready satu hand luggage yg dlm nya tersimpan at least satu basic persalinan.. ye lah kalau beg tercicir waktu transit nak balik macam aku nie ok lah.. tak de hal kalau beg takde ngan kite.. bayangkan kalau waktu pegi bercuti beg kite terciciir.. aiyokkk .. matikk laa kalau takde persalinann… memang bachin lah jawabnya utk sehari semalam kat tempat percutian tu! hehehe.. Ok, lepas nie akan aku update my full itinerary for NZ trip nie ya.. at least korang boleh nampak dgn jelas rancangan keselurahan trip ke NZ nie macam mana.. see ya in my next entry k! :)


P/S: KOLEKSI TUDUNG SARUNG INSTANT EXPRESS DARI NAAZNEEN FAIQA BY NEENAANUAR


Haluuuuuuuuuuuuu… atas permintaan ramai yg terlalu minat dgn tudung sarung instant express yg pernah Kak Neen keluarkan dulu… so now Kak Neen produce the new collection of tudung sarung instant express yg di namakan sebagai DHAIFAH!


Koleksi tudung Dhaifah nie ade 4 pilihan warna nie sahaja ok.. ade color Black, Purple, Blue & Pink! it’s a premium and exclusive collection I can say sebab materialnya dari High Quality Cotton Denim yg super best dan jugak mempunyai corak abstract yg menarik!


Untitled

HARGA – RM 38.90 / SEHELAI (exclude postage)


Harga tu kak neen bagi dengan penuh kasih sayang dah tuu… GST, kos petrol, tol dan macam2 lagi kos2 terselindung biar lah Kak Neen yg tanggung..


Tapi bersempena dengan kedatangan tahun baru 2016.. Kak Neen berbesar hati nak bagi korang FREE POSTAGE.. yes.. korang boleh menikmati free postage dgn pembeli 2 helai dan keatas!


IMG_6950 (New Year Sale) copy

HARGA – RM38.90

*Pembelian 2 helai & keatas – FREE POSTAGE*


Kelebihan tudung Dhaifah:-


- Soft awning nya lebih terletak


- Tudung ini jugak akan membuatkan muke kite yg kembang nampak kuncupp! Hehe.. meaning muke kite boleh kelihatan lebih kurus & tirus ketika menggayakan tudung sarung express nie!


- potongan tudung Dhaifah lebih labuh di bahagian belakang & hadapan nya


- Tudung nie jugak solat friendly.. kalau kite nak solat, senang sekali tarik jer dah boleh bukak tudung… and lepas solat nak pakai tudung sekali sarung jer dah siap! Haaaa… gituuu! Kalau shawl kangg.. adoiii.. letih nak lilit.. nak belit.. and pin tang sana.. nak pin tang sinunn… pasal tu Kak Neen suke tudung jenis gini… cepat mudah dan selesa!


- tudung ini juga amat sesuai utk ibu2 yg hendak menyusukan bayi tau! Ramai dah customer Kak Neen yg beli tudung jenis sarung express nie dan memberikan feedback yg memberansangkan ketika process penyusuan bayi!


- sgt mudah utk di pakai ketika pergi bercuti dan buat aktiviti riadah di hujung minggu! Ternyata ianya sgt mudah utk di gayakan.. sarunggg jerr chussssssssss dah siapp!


- Ramai jugak customer Kak Neen yg menggayakan tudung sarung express ini ketika dlm process berpantang! Ye lah senang kalau ade org dtg ziarah, chap chuss chasss sarung jer tudung nie siap dah nampak gorjes sgt dah!


- Macam biasa koleksi tudung Naazneen Faiqa by NeenaAnuar semuanya anti-kedut.. meaning its Ironless! so senang kalau pack dlm beg utk travel tak perlu fikir tentang nak iron tudung.. malah jimat masa dan tenaga jugak!


- Walaupun tudung nie di gelar sebagai tudung malas.. jgn risau sebab korang still boleh kelihatan stunning and gorjes sokmooo!


- Ia jugak sgt sejuk dan selesa utk digayakan walaupun ketika berada di tempat yg panas!


So korang tunggu apa lagi.. cecepat lah whatsapp Kak Neen di 019-3769459 or email me at pin2it.neenaanuar@gmail.com ! hari tu bile tudung Athifa & Naifah dah sold out ramai yg mintak kak Neen restock.. but as you all know kak neen takkan restock tudung2 yg dah sold out.. tapi kak neena akan keluarkan koleksi tudung yg terbaru.. so sesapa yg tak dpt purchase tudung Athifa / Naifah dulu tu.. ini lah masanya utk korang grab ok! ;)

1 comment:

Anum said...

seronoknya travel kan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails