COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Wednesday, July 20, 2016

Koleksi Baju Raya Kak Neen Utk Tahun 2016!


Amboiii... bukan main tajuk.. macam lah koleksi baju raya dia ade 50 pasang macam Che Ta! Ahahahaa.... ok sebelum aku cerita pasal 1 Syawal... meh nak kongsi pasal koleksi baju raya Kak Neen utk tahun nie!


1-IMG_9211 copy

Ni baju raya yg pertama! Baju nie setahun dah bersimpan tak berpakai sebab asalnya beli baju nie utk hari raya kedua utk raya tahun lepas.. tapi kan tahun lepas kes tragedi takde air kat kampung en.teman tuu... so sudahnya aku tak pakai langsung baju nie sebab malas dah nak pegi berjalan raya pakai baju raya! Hahahaa... So tu yg baju nie aku memang saja simpan utk raya tahun nie.. senang tak yah pening2 nak carik baju raya baru utk tahun nie lagi dah! Itu kengkononnn jer lah tak nak carik baju baru.. tapi sudahnya tatappp beli baju baru lagi bile jumpa yg berkanan di hati! Ahahah...


2-IMG_9203 copy

Baju nie aku kat Jakel Shah Alam jerr.. aku beli sekali dengan baju raya warna hijau yg tahun lepas tuu.. kalau korang nak tengok baju raya hijau tahun lepas tu pepandai lah korang pegi carik balik entry raya tahun lepas yerrr..


3-IMG_9200 copy

Ehh.. ter-matching pulakk color baju nie ngan beg oh my gucci itewww! :p


4-IMG_9205 copy

Sorry muke agak bengis di situ! Hahaha... actually aku nie tak suke sgt ngan color peach.. tapi bile tengok baju nie kat Jakel last year rasa macam menarik jugak color dia.. maybe dia punyer color tu more to pastel and not sooooo peachyy! So that’s why aku grab jugak baju nie... hihi..


5-IMG_9187 copy

Ehhhh ade org datang nak beraya kerr??? Jap I nak pegi tengok siapa yg datang tuu! Ahahaa.. poyoo sgt nie.. berangan beraya kat rumah pent house camgini! Ok siapa yg follow IG aku tahu lah kat mana aku shoot gambar2 kat atas nie tadi! Hehehe...


Actually gambar2 kat atas tu tadi semuanya aku shoot kat Switzerland! Tak percaya???? Nah tengok nie!


6-IMG_9181 copy

7-IMG_9183 copy

8-IMG_9177 copy

9-IMG_9184 copy

10-IMG_9180 copy

Haaaaaaaaaaaaa... gituuuuuu kekdahnyaaa! Gigih tak gigih... amik gambar pada suhu paras bawah beku okk.. kalau tak salah aku time nie suhu -2 degress kott.. salji turun boleh tahan lebat jugak.. boleh nampak kat gambar tu jelas ade salji turun kann... tapi dgn slumber badakk jer kiteorg keluar dari apartment utk amik gambar kat kawasan sekitar! Ahahaha...


Actually plan nak amik gambar dgn baju raya nie hampir2 tak jadik tau... kalau nak tahu kenapa hampir tak jadik.. korang kene tunggu lah aku update cerita Swiss nanti yerrr... heheh.. tapi dah memang nak jadik rezeki kami kot dpt bergaya hari raya di Swiss.. maka ini lah hasil nya!


11-IMG_9171 copy

12-IMG_9173 copy

En.teman bukan main lagi boleh tahan senyum renyehh.. aku dah tak tahan sgt dah tuu sebenarnya... tu yg senyumm macam kerass kejonggg jer ropenya! huhu... giloo laa.. kat bahagian dlm aku pakai baju inner yg fit to the body and seluar legging jerr utk cover tahan sejuk.... sarung tangan tak pakai... lagi lahhh hazabbbb dia menggila! Haha.. tapi memang aku suke buat kerja giler macam nie sekali sekala... baru lah thrill and ade pengalaman yg indahhhh dlm hidup kite kan! hehe..


Kot lah ade yg tertanyer-tanyer macam mana aku boleh terfikir nak bawak baju raya pegi bercuti ke Swiss?? Alah.. aku rasa ramai jer traveler2 lain pun buat mcm nie sebab diaorg nak fefeling like Salam Perantau gituuu... macam aku nie yg sebenarnya plan bawak baju raya nie ke Swiss sebab tak nak penat dan renyah amik gambar pada 1 syawal..!


Setiap tahun beraya kat kampung en.teman memang macam duduk dlm sauna! Berpeluh-peluh.. melekit-lekit... mood nak bergambar selalunya nan hadoo sebab tak tahan panasss lit litt.. masing2 macam moody jerrr dok menahan panas... so tu yg aku ckp kat en.teman tahun nie kite buat lah raya photoshoot sesiap... nanti hari raya kalau kite pakai tshirt ngan kain batik pun ok jerr sebab kite dah ade gambar raya! Hehehee..


So itu lah sebab musabab utama why aku gigih bawak baju raya ke Swiss.. tak terfikir langsung nak amik gambar di bawah curahan salji... plan asal nak shoot kat tempat lain.. sudah nya dpt rezeki kat tempat sejuk bekuuu camgini.. so redhooo jer lah! Ahaha.. tu lah konon nya nak lari dari amik gambar dlm keadaan panas kat kampung.. sekali Allah bagi peluang amik gambar dlm keadaan sejuk beku pulak... haaaa rasakan lah hazab bergambar dlm kesejukkan tu pulak macam mana! Ahaha...


Baju raya kiteorg tu pun tak bergosok sgt sebenarnya.. belassah jer lah.. traveler mana ade layan kerja gosok2 baju nieh! Ahahaa.. en.teman pun tak bawak songkok sbb susah nak bawak dlm traveling beg which will occupied space.!


13-IMG_9169 copy

Gambar raya kat Swiss tak leh amik in full framing sebab kasut tak proper! Ahaha.. ini tak cukup tegar lagi akuu... tak mampuu hokeyy nak pakai kasut heels... aku sarunggggg boots jerr... itu pun tak tahan sejukkk walaupun dah pakai stokin bagai.. haihh.. memang kaww kaww punyer freezing time nie!


14-IMG_9191 copy

Fefeeling org datang beraya kat rumah kami tapi balang kuih nya nan hadoo! ahahaha.. haishh.. how I wish my house macam nie.. ohsemnyaaa lahh haii!


Begitulah ceritanya utk baju raya di hari raya yg pertama... so ini adelah koleksi baju raya di hari raya yg kedua pulak!


15-IMG_9650 copy

16-IMG_9649 copy

17-IMG_9651 copy

Baju Kebaya yg sweet nie aku beli dari Mek Kembang Cotton! Aku memang pencinta baju kebaya.. dah lama giler rasanyaaa tak melaram dgn baju kebaya.. tapi sejak tahu tentang kehadiran Mek Kembang Cotton di persada busana masa kini... aku memang tak mampu nak halang diri aku dari miliki baju Mek Kembang Cotton nie! it just like love at the first sight gituhhH! Haha..


First time aku tahu pasal Mek Kembang Cotton nie waktu aku tengok rancangan Nona.. start dari situ terus aku follow dia punyer IG.. dah lama aku ushaa baju2 keluaran Mek Kembang nie... sampai lah dlm bulan puasa hari tu napsu makan aku mampu kawal.. tapi napsu nak shopping baju di butik Mek Kembang nie aku tak leh nak tahan! Ahahhaa.. kalau korang nak terjah butik Mek Kembang nie.. korang boleh terus ke Bangi Gateaway Shopping Center yer...


Aku waktu pegi ke butik dia before raya hari tu rasa macam nak pitam.. nak pitam sebab rasa macam nak grabb semua collection2 yg dia ade... sumpah cantik2 semua collection dia.! seriously aku suke sgt2 ngan material cotton yg dia gunakan... Memang betol2 berkualiti.. so padan lah dgn harganya... macam baju kebaya nie harga dia RM300 sepasang... walaupun ade jugak terdetik macam agak mahal baju nie.. tapi bile aku teliti dia punyer material yg berkualiti.. then dia punyer finishing yg ohsem... then dari segi cara jahitan nya yg gorjes.. dan jugak dari segi cutting baju nya yg sgt terletak... memang aku rasa harga RM300 tu padan lah dgn baju nie! Ini lah yg dikatakan.. bile kite bayar mahal.. kite dpt kualiti yg setanding harganya... baru lah kite puas hati ketika membeli dan memakainya kan? Kite as pembeli pun kene paham.. tak boleh lah nak semua bende murah tapi at the end kite nak ianya berkualiti tinggi!


The best part yg aku paling suke ngan baju Mek Kembang nie.. bile aku sarung jer kat badan memang rasa ianya sgt terletak di badan dan secara automatik rasa sgt selesa ketika memakainya! Thank you so much Mek Kembang sebab buat baju berkualiti camgini! Insyallah nanti I datang shopping lagi eh.. haha.. ini iklan free tau.. tak berbayor pun.. Kak Neen kan suke sharing apa sahaja info yg ade.. tak kisah lah kalau org lain dpt keuntungan pun dari entry2 yg Kak Neen share kan nie.. tak rugi pun kite share apa sahaja dgn org di luar sana... moga2 murah rezeki Kak Neen tang lain pulak nanti kan... hihi...


Ok disebabkan Kak Neen suke sgt ngan baju nie.. so sila lah korang pejam mata supaya korang tak sakit mata tengok Acikkk posingg sokak hati disini! :p


18-IMG_9622 copy

19-IMG_9615 copy

20-IMG_9618 copy

21-IMG_9623 copy

Nampakk suke sgt Acikk tu dpt pakai baju Mek Kembang Cotton! Ahahaha..


22-IMG_9646 copy

23-IMG_9647 copy

Nasib baik ade color maroon utk koleksi tudung halfmoon Kamilia-X dari Naazneen Faiqa by NeenaAnuar niee.. so dpt lah kak Neen padan kan dgn baju Kebaya Mek Kembang nie! :D


24-IMG_9610 copy

Gambar2 nie semua sempat di ambil sebelum kiteorg keluar beraya di Ipoh pada hari raya yg kedua.. nampak tak tuu seawal pagi dah panas letingg dah kat kampung en.teman.. tu yg mukee serious jer tuh! Ahahaha..


25-IMG_9628 copy

Nasib masih ade tempat yg teduh utk kami berposing pagi tu.. so dpt lah bergambar hampir sedodon di pagi hari raya yg kedua! Hehe..


26-IMG_9634 copy

27-IMG_9639 copy

Dah tak leh lama2.. matahari makin terik nie.. moh lah kite pegi berjalan raya!


Baju raya en.teman kesemuanya recycle dari tahun2 yg lepas! Dia kata baju melayu tak luak pun berpakai.. dah kebetulan baju raya yg aku nak pakai tu warna nya ade yg seakan-akan boleh match dgn baju melayu dia yg dah ade befor this.. so aku pun ok kan aje lah bile dia nak pakai baju melayu recycle! En.teman ok jer pakai baju recycle.. binik dia entah bile nak belajor pakai baju raya recycle pada hari raya yg pertama entah! Ahahaah..well.. pompuann kowwttt... napsu berpesyenn & nak melarammm dia tinggi hokey!!! :p


Ok ni pulak baju raya ketiga yg dipakai pada hari raya yg ke empat!


28-IMG_9668 copy

Koleksi nie masih dari Mek Kembang Cotton! Ahahhaa.. iyaa.. aku shopping 2 helai terus hari tu.. maka rabak lah poketku .. T___T


29-IMG_9672 copy

30-IMG_9702 copy

31-IMG_9778 copy

32-IMG_9727 opy

Yang nie design baju kurung moden plak.. material sudah semestinya lah dari high quality cotton! Komen aku tetap sama seperti baju kebaya kat atas tadi tu... rasa nak nangis waktu nak beli tapi gembira tak terkata ketika memakainya! Ahaha... harga RM250 sepasang!


33-IMG_9690 copy

Nasib baik ade tudung halfmoon Kamilia color Biru.. so dpt lah aku padankan ngan baju nie... tak sangka pulak most of collection tudung kamilia aku nie boleh di padankan ngan baju raya aku tahun nie.. walhal waktu carik material tudung kamilia nie aku tak tahun pun apa color baju yg akan aku pakai di hari raya nanti! Hehee...


34-IMG_9889 copy

35-IMG_9893 copy

36-IMG_9895 copy

37-IMG_9896 copy

En.teman ade jer baju melayu warna biru.. tapi dah masuk raya ke empat tak koser lah dia nak pakai baju melayu lagi dah.. tapi kaalu dia nak pakai aku suker jerrrr sebab dah nama pun raya kan! hehehe.. tapi bile dia nak pakai sedondon ngan aku tu pun dah kire ok sgt dah tu.. tu pun kire baju raya dia jugak tu walaupun dia dah ade banyak baju kemeja biru yg nampak macam sama jerrr so susah nak tahu mana yg baru and mana yg lama! Ahahaha...


Ok setakat nie aku baru pakai 3 helai baju raya nie lah... masih ade beberapa helai baju baru yg dah lama aku beli and aku belum pakai lagi which aku rasa macam nak consider baju tu as baju raya lah kalau aku keluar pegi beraya ke mana-mana dlm masa bulan syawal tahun nie.. hahaha... tengok lah nanti macam mana.. kalau ade keluar entry ‘Koleksi Baju Raya Kak Neen untuk Tahun 2016 VERSION 2.0’ ... so maknanya adelah aku pegi berjalan raya pakai baju baru nanti tu! Ahahaha..


Btw sorry lah kalau ade yg terasa nak muntah hijoooo tengok banyak sgt gambar Acikkk pose sana sini kat dlm entry nie! Nampak jer macam sama tapi hakikatnya tak serupa pun.. so tu yg rasa sayang nak delete sebab bile tengok semua gambar pun aku suke! Ahahaha...

7 comments:

Chekgu Azrine said...

Orang cantik pakai apa pun cntik..
Slim je neena pakai cotton..kalau i yg pakai...uhuk

Norma NML said...

Cantik :)

Klebang Melaka Homestay said...

Kak Nen... yang putih tu rumah ina ke? Ade baby cot? dah ade baby ke? :)

Engku Artini said...

Cantik.. semua cantik..! Tapi yang baju raya pertama tu paling win!! :)

LV said...

cantik sangat kak neen pakai kebaya ^^,

Mommy's Diary of Life said...

cantiknya. eh yang mek kembang cotton tu saya pegang masa masuk kedai dia. hehehehe

Unknown said...

Cantik sgt kak neena. mahal x baju mek kembang tu..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails